TimvanVlierden.reismee.nl

Deze kids geen kado met kerst? Dacht het niet!!!

Lieve allemaal,

Dit is even geen mailtje over hoemooi, bijzonder,en fijn ik het heb maar omdat ik je financielesteun nodig heb. Mijn volgende verhaal over Colombia, Peru en dit project komt begin januari. Je kunt vast niet wachten ; ).

Zoals je misschien weet zit ik nu in Cusco, Peru,helaas kan het ook niet koud zijn omdat het hoog in de bergen ligt, maar als het zonnetje schijnt dan is het direct weer erg warm, sorry ; ).

Van 20 t/m 31 december ga ik vrijwilligerswerk doen in een klein dorpje genaamd CaiCay. Het is een klein dorpje in de bergenen ligt ongeveer1,5 uur buiten Cusco. Het project waar ik ga verblijven is een naschoolse opvang voor kinderen uit dat plaatsje en uit dichtbij liggende berghutjes. Sommige kleine kinderen lopen wel 1 - 1,5 uur om 3 uurtje te komen spelen. Zoals je ziet aan de dataga ik de kerst ook in Caycai doorbrengen. Tijdens kerst wordt er altijd een feest voor de kinderen en hun gezin georganiseerd.Iedereen krijgt warme chocolademelk, een stukje panaton (Peruaans kerstbrood) en een klein cadeautje. Dit is voor veel van de kinderenhet hoogtepunt van het jaar omdater gewoonweg niet meer is en niets meer kan. Afgelopen week heb ikmet de oprichter van het project gesproken en hij gaf aan dat er zo weinig geld is dat het feest wellicht niet door kan gaan. NOU, dit kan ik/ kunnen wij natuurlijk niet over ons hart verkrijgen en hierbijwil ik jullie vragen om financiële steun. Ik wil jullie vragen om een donatiezodat ook deze kinderen een fijne kerst hebben enzodat ze 1 keerper jaar óók een cadeautje krijgen.Om de kindereneen betere toekomst te biedenwordthet geld ook nogin de bouw vaneen keukentjegestopt. Onderaan mijn email meer info.

Uit eigen ervaring weet ik dat het vanuit NLsoms moeilijkte beseffen is hoe harddie keiharde euro's nodig zijn maar neem van mij aan dat die hier in CayCai ook echt heelhard nodig zijn en dat ditprojectecht eenheel goed doel is. Ik kan je verzekerendat 100% van je donatiedirect naar de kinderen gaat en dat er niets aan de strijkstok blijft hangen (zoals veel andere goede doelen). De man die dit heeft opgezet is de vader vanmijn gastgezin waar ik nuzit. Hij is gepensioneerd, trekt dit project helemaal in zijn eentje,steekt er al zijn tijd en liefde in eneen groot gedeelte van zijn pensioenomde kinderen een betere toekomst te bieden.Ik wil jullie vragen om een financiële bijdrage te doenen dit over te maken naar mijn rekening: T. van Vlierden, 3552.53.518, Rabo.

Onderaan mijn verhaal tref je nog wat extra uitleg over het project en waarin we jullie geld precies gaan steken. In de bijlage tref je wat foto's van de kinderen en uiteraard zal ik jullie achteraf een uitgebreid verslag sturen van hoe het was. Helaas ben ik de komende dagen niet te bereiken per mail dus als er vragen zijn dan graag even via pa en ma van Vlierden.

Als jullie een bijdrage doen dan wil ik jullie ontzettend bedanken namens de kinderen van Caycai.

Alvast fijne kerstdagen en een goed uiteinde.

Veel liefs

Tim en de kinderen van Caycai


MEER INFORMATIE
Info over het project: PROYECTO FE YUNCA PUNCU

Het project noodzakelijkomdatveel kinderen in de bergen wonen en niet de mogelijkheid hebben om: 1. met andere kinderen te spelen, 2. ze hebben vaak niets hebben om mee te spelen, 3. omdat ze op de opvang liefde krijgen van de vrijwilligers want vaak kunnen hun ouders hun dit niet geven, 4.omdat veel ouders alcoholist zijn en ze laten hun kinderen al vanaf jonge leeftijd werken. De opvang begeleidt de kinderen bij spelen en huiswerk maken zodat ze een betere toekomst krijgen. De kinderen die naar het Yunca Punca project komen verschillentussen 2 - 17 jaar.In de foto'skun je zien dat de kinderen vies zijn. Dit komt omdat ze geen of weinig water hebben om te wassen en omdat er niet goed voor hun gezorgd wordt.Van de andere vrijwilligers hoorde ik dat de kinderenaltijd dezelfde kleren aan hebben omdat er geen geld is om nieuwe kleren te kopen. Gelukkig zijn de foto's niet met geur want de kinderen ruiken ook niet ergfris, maar dat is ook niet gek als ze iedere dag dezelfde onderbroek aan hebben.

Waarvoor wil ik geld in gaan zamelen?

1. Om de kinderen die het project bezoeken een fijne kerst te geven is er geld nodig om ze eenwarme chocolade melk,peruaans kerstbrood en een klein cadeautje te geven. Zoals hierboven beschreven.

2. Liefde en een veilige plek om te spelen is natuurlijk belangrijk voor deze kinderen maar om de kinderen een betere toekomst te gevenis het project aan het sparen om een kleine keukentje te bouwen. De muren staan er al maar zoals je ziet moet er nog veel gebeuren (zie foto). In dit keukentje willen ze de kinderen leren hoe ze broodjes moeten bakken en hoe ze moeten koken. Op deze manier vergroten ze hun kans op een betere toekomst omdat ze wellicht later dan in een restaurant of bakkerij kunnen werken. Omdat ik zo ontzettend handig ben ; ) ga ik mijn spierenhier ook voor inzetten.

3. De armoede in de buitenwijkenvan Cusco is erg groot.Ze hebben hier helemaal niets enhet meest simpele(warme choco metkerstbrood) is hier al ondenkbaar. Op 1ste kerstdag (2de hebben ze hier niet, dat is alleen iets Nederlands) ga ik samen met wat andere jongensmet een auto vol warme choco enkerstbroodjes die buitenwijken in om dit aan de mensenuit te delen.

Reacties

Reacties

Ellen

Dacht het ook niet Tim!! Wat een goed initiatief van je om het zo op te pakken. Wij gaan je zeker weten steunen om deze kids ook maar iets van onze welvaart mee te geven. Ik weet zeker dat je al je familie en vrienden hebt gemotiveerd om deze kinderen een "fijne" kerst te geven en dat de keuken afgebouwd kan worden. We hopen dat je een fijne onvergetelijke kerst hebt met de kids daar. Succes met je "project" iedereen daar een dikke kerst knuffel van ons. Bert en Ellen

Marleen

Wat super dat jij je zo inzet voor deze kinderen!
Ik geef graag wat geld, zodat zij ook een mooie kerst kunnen hebben!
Geniet verder van je reis! Het klinkt allemaal geweldig.

Groetjes Marleen

Fam. Jansen (Methorst)

Hoi Tim,
Wat een geweldig initiatief van jou!.
Zojuist hebben wij onze bijdrage al overgemaakt!
Hier is verder alles goed! Hele fijne feestdagen van ons allemaal en tot volgend jaar!!!
Veel succes met jouw "project".
Henk, Jeannette, Tosca - Dennis, Emy - Coen

Fam. Jansen (Methorst)

Oja, ik heb een blog op mijn hyves (http://zummie1960.hyves.nl/) gezet met jou verhaal. Mogelijk krijg je van wildvreemden nog wat extra's!
Jeannette

Auk,Mart, Bart en de ongeboren spruit.

Gozer, wat een mooie actie.
De fam. Strijker heeft het geld overgemaakt. Super dat je dit doet en maak de kiddo's daar maar een beetje gelukkiger.

Auk, Marten en Bart

Vin en es

Jeetje, goed bezig Tim! Maak die Peruaantjes maar wat gelukkiger, ze hebben het tenslotte al zwaar genoeg daar hoog in die bergen.
Ik heb ook geprobeerd zulke schattige kindjes uit de buitenwijken van Cusco te helpen, dus die foto's komen me bekend voor. Hopelijk pissen ze bij jou het schoolplein niet onder, spelen ze niet met prikkeldraad en gooien ze elkaar niet van trappetjes af... Het geld komt er aan!!

Piet van den Bosch

Hallo Tim

Fijn om te lezen dat het je goed gaat. En in deze periode van het jaar wat extra aandacht aan je mede-mens is welkom. Ik ga zaterdag op wintersport met mijn gezin en weet dus wat "welvaart 'is. ook wij zullen ons steentje bijdragen en hebben inmiddels een bedrag overgemaakt op je rekening. Succes met je nobele actie en ik zal een glaasje schnaps op jullie nemen !
Gr Piet

Annemiek

Lekker bezig timmie! top project!
Ga je straks een mail sturen....en natuurlijk doneren rutger en ik wat!
xx Annemiek

Vivian Raeven

Hoi Tim,
Ik lees je berichten altijd met veel plezier, en voor dit mooie initiatief wil ik graag mijn steentje bijdragen!
Heel veel succes met dit mooie project, en heel veel plezier gewenst op deze fantastische reis die je aan het maken bent.
Groetjes
Vivian

"juf" Mary

Hoi Tim,
Van je moeder hoorde ik wat jij op dit moment allemaal onderneemt. Fantastisch zeg. Heb nog niet alle verhalen gelezen maar ga dat zeker doen. Ook al een aantal foto's bekeken.
Veel succes en je hoort nog van me. Groetjes, Mary

Henk en Ine

Hoi Tim,

Wat een goed initiatief! En leuk om te lezen dat je het in Peru goed naar je zin hebt. Wij zitten hier maar met de sneeuw en de vorst...!

Wij maken zeker wat over op jouw rekening. Ik denk dat de kinderen vast een leuke kerst zullen krijgen. Ook voor jou alvast heel fijne dagen gewenst!

Groetjes,
Henk en Ine.

eva

Ha die Tim,
Geweldig dat je je inzet voor deze kinderen, ik wens je veel succes met deze aktie en een onvergetelijke kerst.
Ook van mijn kant een bijdrage.
Van uit een koud Epe alle goeds !
Hart. groet Eva

Wouter

He Tim,

Goed alternatief voor de "bejaarden" ;-)
Zonder dollen, Tim goed dat je dit doet! Mijn steuntje in de rug is onderwerg!

Fijne kerst daar!
doei,
Wouter

Maya Bakker

Wat leuk om de foto's van jullie actie te zien. Wat zul je genoten hebben om dit te kunnen doen. Het gaat natuurlijk om degene die het ontvangt, maar toch lieve neef, jij doet het toch maar. Dus ook jij mag hier je hele leven een goed gevoel over houden.
Super!
Nu moet je dus weer verder je reis vervolgen. Heel veel succes daarmee. Je komt vast en zeker weer leuke en prettige mensen tegen. Blijf goed op jezelf passen en geniet volop!
je tante Maya

john en monique

hallo tim, allereerst de allerbeste wensen voor 2011.
als iemand 2010 goed heeft afgesloten , dan ben jij het wel. Geweldig, wat je op deze manier kunt betekenen voor zo n grote groep mensen.
Veel succes met het vervolgen van je reis, we zijn benieuwd wat er verder op je pad komt.
h. gr. john en monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!