TimvanVlierden.reismee.nl

Deze lach is voor jou!

Lieve donateurs,

Allereerst de beste wensen en als jullie 2011 zo goed beginnen als dat jullie 2010 hebben afgesloten met jullie donatie dan kan het niet anders dan een goed jaar worden. Zonder jullie bijdrage was kerst 2010 stilletjes voorbij gegaan voor velen kinderen, geen cadeautjes, geen warme choco met iets lekkers. Ongelofelijk, wij hebben met elkaar, met een 'kleine bijdrage' meer dan 600 mensen een onvergetelijke kerst gegeven. Ik hoop de foto's een beetje overbrengen hoeveel vreugde en blijdschap er in die kleine oogjes verscheen, want het gevoel die ik kreeg van hun blijdschap is helaas niet te beschrijven. Voor kinderen speelgoed met iets lekkers, ouders een broodje kip met drinken en daarnaast wordt een deel van het geld gestoken in de lange termijn zodat jullie donatie voor 'altijd' zichtbaar blijft in de bergen van Peru. Er komt een nieuwe poort in CayCai en er is ook genoeg geld om de keuken af te bouwen. De kinderen krijgen nu kookles en door ze deze vaardigheden te leren hebben ze meer kans op werk en kans op een betere toekomst. In totaal is er een kleine E 3000,- opgehaald, ongelofelijk. Geniet nu van de foto's via http://www.timvanvlierden.reismee.nl/.

Namens de oprichter 'Ernesto Alonso', de kinderen in CayCai, 500 personen in de bergen in Cusco en namens mij, ontzettend bedankt.

Het geld is verspreid over 2 kerst acties, een nieuwe poort en de bouw van de keuken. Hieronder meer per actie.

Kerstdag 2010

Kerstdag was voor mij 1 groot gat en naar mate ik met meer mensen sprak had niemand echt een serieuze invulling voor deze in Nederland gezellige familiedag. Ik had het plan om een auto te huren, warme choco en panaton (soort kerstbrood) uit te gaan delen in de bergen. Naar mate er meer mensen aanhaakte en er meer ideeën werden geopperd is het uiteindelijke resultaat vele malen beter dan plan 1.0.

Het recept voor plan 1.3 is geworden:

  • 1 grote Toyota Pick-up

  • 6 vrijwilligers

  • 3 verkleedpakken (Kerstman, Winnie de Poeh en Tijgertje)

  • Kerstmuziek met boxen

  • 150 speelgoedautotjes

  • 150 popjes

  • 100 ballen

  • 400 flesjes sap

  • 400 broodjes kip

  • 400 lolly's

  • 10 kilo koekjes

We hebben alles echt in de auto moeten proppen, maar alles en iedereen zou en moest mee want dit zou een kerst worden om nooit meer te vergeten en ik kan je vertellen dat dit de mooiste kerst ooit is geweest. Na 2 uur rijden vanuit Cusco kwamen we in de bergen bij een groot meer en rondom dat meer lagen allemaal kleine boeren dorpjes. Hier begon het feest, kostuums aan, muziek op 100% en toeteren maar. We zagen de gezichten van de kinderen veranderen bij het naderen van een dorpje. Er gebeurd daar in het dorpje helemaal niets en opeens komt daar een grote pick-up aanrijden afgeladen met cadeautjes, muziek, eten en 3 animatie poppen achterop. Alsof er geen morgen meer was, lieten ze alles uit hun handen vallen en renden zo hard als ze konden naar ons toe. Uit de bergen kwamen kinderen hollen en iedereen die aan het werk was op het land kwam langs de weg staan. De mensen waren zo ontzettend dankbaar, het maakte allemaal niet meer uit, het was 1 grote gekke bedoeling. Iedereen omhelsde je, man en vrouw kuste je en met duizend maal dank vertrok je weer naar het volgende dorpje. Je kunt je voorstellen dat dit gevoel onbeschrijfelijk is en heeft gezorgd voor een onvergetelijke kerst. Na 3 uur hadden we alle dorpjes gehad en waren we door alle voorraad heen. Bekaf naar huis en op naar het kerstdiner met vrienden en familie.

Kerstfeest CayCai 2010

Op het project waar ik 2 weken heb gewerkt met de kids hebben we op 30 december kerst gevierd. Met kersttekeningen van de kinderen, ballonnen en slingers. Met de familie Alonso ( mijn gastgezin en de vader is de oprichter van het project) hebben we alle voorbereidingen getroffen, klaslokaal versiert met tekeningen, ballonnen en slingers, warme choco met panaton gemaakt, popcorn gepoft, gelatine gemaakt en uiteraard was er voor ieder kind een mooi cadeau. Voor de kinderen die trouwzijn aan het project en goed hun best deden was er een groter cadeau ( ook hier werken ze met een beloningsstructuur ; )). De oprichter was als kerstman verkleed maar door de warmte kon hij het animatie-hoofd niet zo lang ophouden. Ook hier ging het dak eraf en de kinderen waren door het dolle heen. Sommige kleintjes hadden nog nooit een kerstman gezien en snikte het uit van angst, ze durfde zelfs niet hun cadeautje op te halen. De familie Alonso zamelt altijd kleren in en na afloop van het feest konden alle families uit het dorpeen aantal kledingstukken ophalen. Het was prachtige dag voor de kinderen zoals je kunt zien op de foto's.

Nieuwe poort en keuken

Zoals ik al eerder aangaf gaat een deel van het geld naar een nieuwe toegangspoort, want deze valt bijna uit elkaar van ellende en daarnaast wordt de keuken gebouwd. Een zus van moeder Alonso gaat hier kooklessen geven zodat de kinderen meer skills hebben om later aan het werk te gaan in een restaurant, bakkerij of iets dergelijks.

Ik ben altijd wel van de goede doelen geweest maar het heeft mij nog nooit zo echt laten zien hoeveel andere mensen wel niet kunnen doen met een relatieve kleine bijdrage vanuit onze kant. Zoals je merkt in mijn verhaal komt de familie Alonso iedere keer weer en ik ben echt mega onder de indruk hoeveel zij betekenen voor andere mensen. Naast hun eigen werk,sociale leven en alles meerdoen ze het hele jaar door zoveel voor andere mensen. Ik heb erg veel respect voor hun gekregen en het heeft mij ook aan het denken gezet. 'Ben ik nu in NL zo individualistisch ingesteld?' Na dit meegemaakt te hebben is het project in CayCai geen eenmalige inzamelingsactie geweest en ik zal dit project maandelijks blijven steunen.

Allereerst moet ik je nogmaals bedanken voor de gulle bijdrage want alles wat ik hierboven beschreven heb is nooit mogelijk geweest zonder jouw bijdrage. Ik kan het niet laten, sorry. Maar heb jij het gevoel om dit project maandelijks te steunen dan is deze steun meer dan welkom want ze kunnen het echt gebruiken. Sommige kinderen hebben geen geld om kleren te kopen en met een kleine bijdrage wordt er gezorgd voor schoenen, kleren en andere dingen die hard nodig zijn. Ik heb met de oprichter gesproken en voor het eerst kun jij ambassadeur van CayCai worden. Je krijgt een document toegestuurd en daarnaast wordt je op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen met verhalen en foto's. Dit zal dan via mij gaan lopen. Mocht er interesse zijn laat het me weten want iedere bijdrage is welkom. Hieronder mijn bankgegevens omdat een internationale machtiging soms problemen geeft. Ik zal dan maandelijks 1 bedrag overmaken naar CayCai.

Ontzettend bedankt voor alles en geniet van de lach op gezichtjes.

Veel liefs en een fantastisch 2011,

Familie Alonso, Kids van CayCai en Tim van Vlierden

Bankgegevens

T. van Vlierden

Rabo 3552.53.518

Onderwerp: Donatie CayCai

Reacties

Reacties

Siev en Nien

Super verhaal en nog veel meer super dat de centjes zoveel hebben kunnen doen! Geweldig!
Dikke kuss Siev en Nien

bas, anniek en seesje

Fijn om te horen Tim! Het zal vast wel een heerlijk gevoel zijn dat je anderen gelukkig kan maken. Al het andere maakt dan om niet met uit, toch? Erg leuke foto's! Mis je Nederland al?

Maaike en Paul

Hoi Tim,

Fijn dat je al die mensen zo'n ontzettend leuke kerst heb kunnen geven. Lijkt me erg bijzonder om echt Kerstman te kunnen en mogen spelen.
Heel veel plezier nog daar!!

Liefs,
Maaike en Paul

Ada

Hoi Tim,

Geweldig wat je hebt gedaan
Dit is toch het echte kerstgevoel.
Een mooie start voor een goed nieuw jaar.

Floor en Jerry

Hi weldoener!

Wat een prachtige kerst heb je al die mensen gegeven! En wat een cool idee van die pakken en die cadeaus! Dit blijft voor altijd bij je denken we. Keep up the good work!

Jer en Floor

Irene

Tim,
Ik heb er tranen van in mijn ogen. Wat een mooi kerstverhaal. fantastische actie van jullie en wat een goed gevoel om die gezichtjes zo blij te zien.
Ik wordt graag donateur van dit project.

Anneke

Timmie, wat ben je toch een gouden gozer. Staat je goed zo'n kerstpak. Goed bezig!!! Voel me haast schuldig dat ik niet meer ben gaan pinnen voor je en alleen al mijn kleingeld gedoneerd heb!

Stefanie (ex-collega)

Hi Tim!

Net een uur uitgetrokken om al je verhalen te lezen en je foto´s te bekijken!......om bij weg te dromen!.....Ik kijk nu naar buiten en zie een grote grijze regenachtige massa! Bah! Dit is de hollandse werkelijkheid! Fantastische momenten maak je mee! Geniet er nog van!

Groetjes Stefanie

Marian en Jan

Hey Tim,van jou moeder dan alle info gekregen om je een beetje te volgen. Ach, en zo ik wel eens vaker als mosterd na de maaltijd kom, heb ik nog wat voor je overgemaakt. Voor de kerst is het natuurlijk weer veeeeel te laat, maar je komt op deze hele bijzondere reis vast nog veel meer op je pad tegen, dus dat krijgt vast en zeker een hele goede bestemming! Ik vind het echt geweldig dat je deze reis maakt en het blijkt wel... je opent ieders hart! Geniet met volle teugen en pas goed op jezelf!
Lieve groet uit Velp, Marian en Jan

Bert en Ellen

Hoi Tim we hebben net op het terras in Curacao!! (Ja we zijn redelijk in de buurt) jouw uitgebreide verslag gelezen. Super man, wat zal jij genoten hebben van al die blije smoeltjes! Zo zie je maar wat een klein gebaar kan doen.
Jij gaat vast nog meer mensen blij maken met je nieuwe instelling! Doe je best en geniet ervan! We kijken uit naar je bezoek als je weerin Nederland bent. Dikke kus van ons. Bert en Ellen

Henk en Ine

Hoi Tim,

Jij hebt inderdaad een kerst gehad die je niet zult vergeten door al deze mensen een kerst te bezorgen die ze ook niet zullen vergeten. Heel leuk om dit allemaal te lezen en de foto's te bekijken!

Ik zie het zo voor me die pick-up met die muziek en de verklede mensen met al die cadeautjes, prachtig!

Geniet van je verdere verblijf en op naar je volgende verhaal!

Groetjes,
Henk en Ine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!